Як отримати довідку про відсутність заборгованості

Частиною 2 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII передбачено, що замовник може прийняти рішення про відмову учасникові в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник має заборгованість зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів). Замовник у тендерній документації зазначає, що інформацію про відсутність підстав, визначених у цій частині, надають у довільній формі. Спосіб документального підтвердження відсутності підстав, передбачених зазначеною нормою, визначає замовник для надання відповідної інформації лише переможцем процедури закупівлі.

Документом, який містить інформацію про наявність чи відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), є довідка про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контрольні органи. Цю довідку видають за Порядком надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контрольні органи, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27.09.2018 за № 1102/32554.

Згідно із цим порядком, довідку видають на підставі заяви встановленої форми, яку учасник процедури закупівлі подає безоплатно в паперовій або електронній формі. Паперову форму заяви подають до державної податкової інспекції за основним місцем обліку такого платника або до відповідного контрольного органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу. Електронну форму надсилають на адресу контрольного органу через приватну частину електронного кабінету, що знаходиться за посиланням https://cabinet.sfs.gov.ua, з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги», тобто підписують ЕЦП / КЕП. Також електронну форму заяви можна надіслати через українське програмне забезпечення для подання звітності до контрольних органів та обміну юридично значущими первинними документами між контрагентами в електронному вигляді M.E.Doc.

Перевірку інформації здійснюють за даними інформаційно-телекомунікаційних систем Державної фіскальної служби України на дату формування довідки зі зважанням на наявність / відсутність податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або іншої заборгованості за основним та неосновними місцями обліку платника. На підставі перевірки інформації уповноваженим органом, до якого її було подано, готують необхідну довідка. Термін дії довідки становить 10 календарних днів.

Учасник процедури закупівлі може отримати довідку в паперовій або електронній формі, про що учасник повинен зазначити в заяві.

Підписану та завірену відбитком печатки довідку в паперовій формі заявник отримує безпосередньо в органі, до якого було подано заяву.

Електронну форму довідки учасник отримує у приватній частині електронного кабінету https://cabinet.sfs.gov.ua, а також у програмі M.E.Doc. Цю форму довідки надсилає уповноважений орган з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Проте при завантаженні такої форми довідки, отриманої зазначеним вище способом, буде отримано електронний документ, який містить лише номер документа, дату його видачі та код ЄРПОУ чи РНОКПП (індивідуальний податковий номер фізичної особи) заявника для здійснення автентифікації інформації, зазначеної в довідці. Інших відміток здійснення автентифікації, у т. ч. QR-коду, немає. Окремо завантажити ЕЦП / КЕП підписантів довідки в цьому випадкові неможливо.

Учасник самостійно може здійснити завантаження електронної форми довідки, яка містить QR-код для здійснення автентифікації інформації, а також ЕЦП / КЕП підписантів документа, через вебсайт «Електронний кабінет» ДПС https://cabinet.sfs.gov.ua в розділі «Реєстри» (підрозділ «Довідка про відсутність заборгованості»). Для цього користувачеві вебресурсу необхідно заповнити рядки: код ЄДРПОУ / РНОКПП, де зазначають ЄДРПОУ юридичної особи або РНОКПП (індивідуальний податковий номер) фізичної особи, залежно від того, хто є заявником; номер, що є номером довідки; дата, що є датою видачі документа. Потім необхідно натиснути кнопку «Пошук». Після цього внизу сторінки з’явиться відповідна електронна довідка про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контрольні органи, яка містить QR-код. Натиснувши кнопку «Скачати», можна завантажити довідку, а також ЕЦП / КЕП підписантів.

Якщо учасник відповідно до вимог тендерної документації отримує електронну довідку про відсутність заборгованості, то рекомендовано через вебсайт «Електронний кабінет» самостійно її завантажити та подати замовникові у складі документів переможця довідку, яка містить QR-код.

Олег Підгірський,
юрист Тендерного агентства Радник

Ще статті

Показати більше

Давайте обговоримо Ваш проект

03055, Україна, м. Київ, пров. Тбіліський, 4/10

Пн-Чт: з 9:00 до 17:50
Пт: з 9:00 до 17:00
Сб-Нд: вихідний

Залиште Ваш номер телефона і наші менеджери незабаром зв'яжуться з Вами!

або зателефонуйте до нас: (044) 581-09-38