Аналізуємо пункт 17 Особливостей
Ось і не забарилися чергові зміни в публічному законодавстві. Постанова КМУ від 12.05.2023 № 471 внесла зміни до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості).
Звернемо увагу на пункт 17 Особливостей, який зазнав змін, а відповідно, приніс із собою і зміни в тендерну документацію.
Відповідно, пункт 17 Особливостей, у редакції до 12.05.2023, передбачав, зокрема, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України та з урахуванням положень статті 41 Закону, окрім частин третьої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Пункт 17 Особливостей в редакції від 12.05.2023 передбачає, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається також відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої — п’ятої, сьомої — дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Тобто пункт 17 Особливостей в редакції від 12.05.2023 передбачає, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 охоплює виключення частини другої статті 41 Закону.
Якщо у вас виникають запитання, пов’язані з розумінням законодавства у сфері публічних закупівель, підготовкою документів та участю в закупівлях, скористайтесь послугою Агентства «Усні та письмові консультації».
А в частині 2 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати:
1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю;
2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та в разі, якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Отже, наразі пунктом 17 Особливостей чітко визначено, що при укладанні договору переможець не керується частиною 2 статті 41 Закону та повинен надати замовнику лише відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Цю норму в тендерній документації можна передбачити в розділі «Проєкт договору про закупівлю» таким чином:
«Проєкт договору про закупівлю викладено в Додатку ___ до цієї тендерної документації.
Договір про закупівлю укладається відповідно до вимог цієї тендерної документації та тендерної пропозиції переможця у письмовій формі у вигляді єдиного документа у строки, визначені пунктом 2 „Строк укладання договору про закупівлю“ цього розділу.
Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.»
Щоб розібратись у процесі закупівлі робіт і послуг, пропонуємо вам доєднатись до відеонавчання «Особливості та нюанси закупівель робіт і послуг», на якому ви знайдете для себе відповіді на всі актуальні запитання про особливості та нюанси закупівель робіт і послуг з урахуванням усіх останніх законодавчих змін. Відеонавчання розроблено фахівцями Академії Радник разом із практиками таким чином, щоб під час нього ви отримали не тільки теорію, але й практику в умовах воєнного стану в розрізі актуальних законодавчих нововведень і їх застосування.
Вікторія НЕХТА,
юрист ТОВ «Тендерне агентство Радник»