Чи можна продовжувати на 20 відсотків договори, укладені за запитом пропозицій постачальників або за виключеннями пункту 13 Особливостей?

Чи можна продовжувати на 20 відсотків договори, укладені за запитом пропозицій постачальників або за виключеннями пункту 13 Особливостей?

Відповідно до абзацу 1 пункту 17 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників↗, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10↗ і 13 Особливостей↗ укладається відповідно до Цивільного↗ і Господарського кодексів України↗ з урахуванням положень статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII↗ (далі — Закон), крім частин 2-5↗ і 7-9 статті 41 Закону↗, та Особливостей.

Згідно з підпунктом 8 пункту 19 Особливостей↗ істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10↗ і 13↗ (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13↗) Особливостей↗, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, зокрема крім випадків зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини 6 статті 41 Закону↗.

Частиною 6 статті 41 Закону передбачено, що дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку.

Виходячи з наведених норм, частину 6 статті 41 Закону допустимо застосовувати й до договорів, що укладені за запитом пропозицій постачальників (оскільки це закупівлі за пунктом 10 Особливостей↗) і за виключеннями пункту 13 Особливостей↗ (це прямо визначено за пунктами 17↗ і 19 Особливостей↗).

Водночас не слід забувати про основні обов’язкові обставини, за якими частину 6 статті 41 Закону можна застосовувати, що виходять з її редакції, а саме:

  1. проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі на початку наступного року;
  2. передбачення видатків для такого продовження.

Таким чином, застосувати наведену норму буде неможливо у випадку, якщо знову буде проводитись запит пропозицій постачальників, що є обов’язковим за пунктами 11¹ чи 11² Особливостей↗, або ж спочатку застосується виключення пункту 13 Особливостей↗ без попереднього проведення процедури.

Для правильного оформлення змін до договору про закупівлю, зокрема за випадками пункту 19 Особливостей↗, а також їх оприлюднення в електронній системі замовляйте послугу ТОВ «Тендерне агентство Радник»↗ «Супровід змін та виконання договору» вартістю від 750,00 грн.

Долучайтесь також до онлайн-марафону для закупівельника «Від початківця до експерта з публічних закупівель↗», що організовують експерти Академії Радник↗, на якому будуть опрацьовуватись питання, зокрема, щодо внесення змін до договорів про закупівлю.

Олег ПІДГІРСЬКИЙ, 

юрист ТОВ «Тендерне агентство Радник»