Маляр чи муляр? Як помилки та неуважність замовників спричиняють здійснення моніторингу процедур закупівель
Сьогодні розглянемо висновок Держаудитслужби щодо закупівлі за ідентифікатором UA-2020-09-11-012431-b.
Відповідно до вимог замовника, зазначених у пункті 2.2 додатка 1 до тендерної документації, для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку, яка містить інформацію про наявність робітників основних будівельних професій учасника, які мають необхідні знання та досвід з виконання заявлених робіт, не менше 11 осіб. Для якісного виконання робіт та у строк, визначений проектною документацією, необхідні наступні працівники: Електромонтажник – 2 одиниці; Сантехнік – 2 одиниці; Столяр – 1 одиниця; Плиточник – 1 одиниця; Маляр – 2 одиниці; Штукатур – 3 одиниці. Крім цього, для підтвердження наявності працівників учаснику потрібно надати оригінал / копію штатного розпису (за наявності), якщо ж учасник не складає штатного розпису, то наявність працівників може бути підтверджена оригіналами інших документів, передбаченими чинним законодавством України, на кожну особу, зазначену у довідці (наказ, трудова книжка, цивільно-правова угода тощо).
Так, ТОВ «Б» у складі тендерної пропозиції надано довідку від 30.09.2020 № 61/30, згідно з якою в учасника відсутні маляри у кількості двох одиниць.
У свою чергу замовником на вебпорталі уповноваженого органу розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей від 01.12.2020, однією з вимог якого було вирішення питання щодо надання замовнику інформації про наявність у ТОВ «Б» двох одиниць мулярів з додаванням оригіналів (копій) документів відповідно до норм чинного законодавства. Проте тендерною документацію не було зазначено про обов’язкову наявність в учасника двох одиницьмулярів.
Таким чином, замовником порушено вимоги пункту 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закону) в частині розміщення вимоги про усунення невідповідностей, оскільки тендерною документацію не було передбачено обов’язкової наявності двох одиниць мулярів.
На виконання зазначеної вимоги про усунення невідповідностей ТОВ «Б» надано довідку від 02.12.2020 № 4/02, згідно з якою в учасника відсутні маляри у кількості двох одиниць. Також надано штатний розпис ТОВ «Б», відповідно до якого штатні посади малярів не передбачені. Разом з тим учасник, керуючись повідомленням з вимогою про усунення таких невідповідностей замовника, надав документи, які засвідчували наявність саме мулярів.
Варто зауважити, що відповідно до розділу 5 Додатка А Національного класифікатора професій України ДК 003:2010 Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.07.2010 № 327 професія маляр відповідає коду 7141, в той час коли професія муляр відповідає коду 7122.
Отже, ТОВ «Б» не виконано вимогу пункту 2.2 додатка 1 до тендерної документації в частині ненадання жодного підтверджуючого документа щодо наявності в учасника у штаті чи цивільно-правової угоди з працівниками маляр у кількості 2 одиниць.
Таким чином, замовником порушено вимоги пункту 16 статті 29 Закону в частині розміщення вимоги про усунення невідповідностей, які тендерною документацією не вимагались, та абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону в частині невідхилення тендерної пропозиції учасника, який не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону. Адже замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Б» та оприлюднив повідомлення про намір укласти з ним договір.
Дата публікації: 18.12.2020