Маляр чи муляр? Як помилки та неуважність замовників спричиняють здійснення моніторингу процедур закупівель

Маляр чи муляр? Як помилки та неуважність замовників спричиняють здійснення моніторингу процедур закупівель

Сьогодні розглянемо висновок Держаудитслужби щодо закупівлі за ідентифікатором UA-2020-09-11-012431-b. 

Відповідно до вимог замовника, зазначених у пункті 2.2 додатка 1 до тендерної документації, для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку, яка містить інформацію про наявність робітників основних будівельних професій учасника, які мають необхідні знання та досвід з виконання заявлених робіт, не менше 11 осіб. Для якісного виконання робіт та у строк, визначений проектною документацією, необхідні наступні працівники: Електромонтажник – 2 одиниці; Сантехнік – 2 одиниці; Столяр – 1 одиниця; Плиточник – 1 одиниця; Маляр – 2 одиниці; Штукатур – 3 одиниці. Крім цього, для підтвердження наявності працівників учаснику потрібно надати оригінал / копію штатного розпису (за наявності), якщо ж учасник не складає штатного розпису, то наявність працівників може бути підтверджена оригіналами інших документів, передбаченими чинним законодавством України, на кожну особу, зазначену у довідці (наказ, трудова книжка, цивільно-правова угода тощо).

Так, ТОВ «Б» у складі тендерної пропозиції надано довідку від 30.09.2020 № 61/30, згідно з якою в учасника відсутні маляри у кількості двох одиниць. 

У свою чергу замовником на вебпорталі уповноваженого органу розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей від 01.12.2020, однією з вимог якого було вирішення питання щодо надання замовнику інформації про наявність у ТОВ «Б» двох одиниць мулярів з додаванням оригіналів (копій) документів відповідно до норм чинного законодавства. Проте тендерною документацію не було зазначено про обов’язкову наявність в учасника двох одиницьмулярів. 

Таким чином, замовником порушено вимоги пункту 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закону) в частині розміщення вимоги про усунення невідповідностей, оскільки тендерною документацію не було передбачено обов’язкової наявності двох одиниць мулярів. 

На виконання зазначеної вимоги про усунення невідповідностей ТОВ «Б» надано довідку від 02.12.2020 № 4/02, згідно з якою в учасника відсутні маляри у кількості двох одиниць. Також надано штатний розпис ТОВ «Б», відповідно до якого штатні посади малярів не передбачені. Разом з тим учасник, керуючись повідомленням з вимогою про усунення таких невідповідностей замовника, надав документи, які засвідчували наявність саме мулярів. 

Варто зауважити, що відповідно до розділу 5 Додатка А Національного класифікатора професій України ДК 003:2010 Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.07.2010 № 327 професія маляр відповідає коду 7141, в той час коли професія муляр відповідає коду 7122. 

Отже, ТОВ «Б» не виконано вимогу пункту 2.2 додатка 1 до тендерної документації в частині ненадання жодного підтверджуючого документа щодо наявності в учасника у штаті чи цивільно-правової угоди з працівниками маляр у кількості 2 одиниць.         

Таким чином, замовником порушено вимоги пункту 16 статті 29 Закону в частині розміщення вимоги про усунення невідповідностей, які тендерною документацією не вимагались, та абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону в частині невідхилення тендерної пропозиції учасника, який не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону. Адже замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Б» та оприлюднив повідомлення про намір укласти з ним договір. 

Дата публікації: 18.12.2020