Моніторинг щодо звітів про договір про закупівлю та спрощених закупівель поза Законом

Моніторинг щодо звітів про договір про закупівлю та спрощених закупівель поза Законом

Квітень 2020 року приніс нам масштабні нововведення в публічних закупівлях. Одним з головних нововведень стало і запровадження спрощених закупівель, які прийшли на заміну так званим допороговим закупівлям, а також запровадження звітів про договір про закупівлю від однієї копійки.

Оскільки в новій редакції Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) введено поняття та окрема стаття відносно спрощених закупівель, тож у закупівельників виникає логічне питання, чи може Держаудитслужба та її територіальні органи провести моніторинг відносно спрощених закупівель та звітів про договір про закупівлю. 

Для початку давайте проведемо аналіз Закону із цього питання. 

Моніторинг процедури закупівлі — аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель (пункт 14 статті 1 Закону). Із самого визначення законодавець вказує на проведення моніторингу саме процедур закупівель. 

Закон конкретизує, що таке процедури закупівлі. Це — відкриті торги, торги з обмеженою участю, конкурентний діалог та переговорна процедура закупівлі (частини 1 та 2 статті 13 Закону).

Ідемо далі. 

Статтею 8 Закону визначено порядок здійснення моніторингу процедур публічних закупівель. Так, абзацом другим частини 1 статті 8 Закону передбачено, що моніторинг процедури закупівлі здійснюють протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. Знову конкретизація здійснення такого контрольного заходу лише щодо процедур закупівель (див. повторно статтю 13 Закону). 

Абзац 4 частини 1 статті 8 Закону наголошує на тому, що моніторинг процедур закупівель здійснюють також щодо процедур закупівель, особливості яких передбачені в законах, що визначені в частинах 8 та 9 статті 3 Закону. 

Зі змісту вказаної норми вбачається проведення також моніторингу процедур закупівель, які передбачені в частинах 8 та 9 статті 3 Закону. Це такі закупівлі: 

  1. послуги з підготовки фахівців, наукових, науково-педагогічних та робітничих кадрів, підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів (післядипломна освіта) за державним замовленням;
  2. товари і послуги, закупівлю яких здійснюють відповідно до програм Глобального фонду для боротьби із СНІДом, туберкульозом та малярією в Україні, що виконують відповідно до закону;
  3. послуги енергосервісу; 
  4. здійснення закупівель, які проводять згідно із Законом України «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони». 

Отже, за результатами проведеного аналізу вбачається, що моніторинг Держаудитслужба проводить виключно щодо процедур закупівель (відкриті торги, торги з обмеженою участю, конкурентний діалог та переговорна процедура закупівлі) та процедур закупівель, які передбачені в частинах 8 та 9 статті 3 Закону і не проводить щодо спрощених закупівель і звітів про договір про закупівлю у зв’язку з тим, що вони, згідно із Законом, не є процедурами закупівель.

P.S. До речі, згідно з інформацією із вебпорталу Уповноваженого органу, Держаудитслужба вже здійснювала, згідно з новою редакцією Закону, моніторинг звітів про договір про закуплю та встановлювала порушення. А тому, якщо вже так сталось та Держаудитслужба здійснює моніторинг спрощених закупівель чи звітів про договір про закупівлю, звертайтесь до кваліфікованих юристів у сфері закупівель, які зможуть допомогти відстояти ваші порушені права в суді. 

Дата публікації: 17.07.2020