Початок строку дії забезпечення тендерної пропозиції
Законом України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) встановлено, зокрема, що замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації / оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції.
Також у разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, у тендерній документації / оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції / пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції.
Розглянемо висновок Держаудитслужби UA-M-2021-08-09-000025 щодо забезпечення тендерної пропозиції. Закупівля за ідентифікатором UA-2021-07-14-002215-b.
Замовником у пункті 2 Розділу III тендерної документації передбачено, що Учасник надає Замовнику забезпечення виконання своїх зобов’язань, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії в розмірі 0,5 % — 15 000,00 грн (п’ятнадцять тисяч гривень), яка надається одночасно з поданням тендерної пропозиції (електронний документ з удосконаленим електронно-цифровим підписом або із застосуванням кваліфікованих електронних підписів та печаток, який є доступним для перегляду та перевірки без необхідності використання окремого програмного продукту). Гарантія повинна бути чинна на момент подання учасником тендерної пропозиції.
Проте тендерна пропозиція учасника була подана 29.07.2021 о 13:04, а електронна банківська гарантія набирає чинність з 30.07.2021.
Таким чином, надана Учасником електронна банківська гарантія не є дійсною на момент подання учасником тендерної пропозиції. Відповідно до абзацу 5 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції.
Однак на порушення вимог абзацу 5 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію Учасника та визначив його переможцем процедури закупівлі.
Держаудитслужба зобов’язала Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом відхилення тендерної пропозиції Переможця відповідно до вимог статті 31 Закону, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Отже, наголошуємо, що учасникам, аби убезпечити себе від відхилення тендерної пропозиції / пропозиції, важливо дотримуватись усіх вимог тендерної документації / оголошення про проведення спрощеної закупівлі. А замовникам, щоб уникнути порушень, слід уважніше здійснювати розгляд пропозицій.
Дата публікації: 20.08.2021