«Повна» та «скорочена» переговорна процедура: у чому різниця?

«Повна» та «скорочена» переговорна процедура: у чому різниця?

Часто замовники на початку року проводять переговорні процедури для забезпечення потреб організації. У цій статті ми розглянемо, які є види переговорних процедур та які строки до них застосовуються.

Переговорна процедура закупівлі – це процедура, яка застосовується як виняток та відповідно до умов, визначених у частині другій статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).

У Законі відсутній поділ переговорної процедури на види, але в електронній системі закупівель вона поділяється на «переговорну процедуру» та «переговорну процедуру (скорочену)».

У чому ж між ними різниця? Усе просто – у строках для укладення договору. 

Звичайний строк для укладення договору про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі – не раніше ніж через 10 днів та не пізніше 35 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Дані строки передбачені частиною 7 та частиною 8 статті 40 Закону. У цьому випадку йдеться про такий вид закупівлі в електронній системі закупівель, як «переговорна процедура». У Законі є й виключення для певних видів закупівель. В окремих випадках, передбачених частиною 7 та частиною 8 статті 40 Закону, Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через п’ять днів та не пізніше ніж через 20 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Тут уже йдеться про такий вид закупівлі в електронній системі, як переговорна процедура (скорочена).

Перелік закупівель, які здійснюються за скороченою переговорною процедурою:

  1. Переговорна процедура закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої статті 40 Закону (якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі: виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера; надання у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам; розірвання договору про закупівлю з вини учасника на строк, достатній для проведення тендера, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі про закупівлю, який розірваний з вини такого учасника. Застосування переговорної процедури закупівлі в такому випадку здійснюється за рішенням замовника щодо кожного тендера; оскарження прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника щодо триваючого тендера після оцінки тендерних пропозицій учасників, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від очікуваної вартості тендера, що оскаржується; здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб оборони під час дії правового режиму воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях замовниками, визначеними у Законі України «Про оборонні закупівлі»)
  2. Закупівлі нафти; 
  3. Закупівлі нафтопродуктів сирих; 
  4. Закупівлі електричної енергії, послуг з її передання та розподілу;
  5. Закупівлі централізованого постачання теплової енергії; 
  6. Закупівлі централізованого постачання гарячої води; 
  7. Закупівлі послуг з централізованого опалення; 
  8. Закупівлі телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів;
  9. Закупівлі послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення; 
  10. Закупівлі послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування. 

Тобто у вищезазначених випадках замовник проводить скорочену переговорну процедуру та укладає договір у строк не раніше ніж через п’ять днів та не пізніше ніж через 20 днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. У всіх інших випадках замовник проводить так звану повну переговорну процедуру та укладає договір не раніше ніж через 10 днів та не пізніше 35 днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. 

Тож, для того щоб провести переговорну процедуру закупівлі правильно та в системі з’явилася можливість оприлюднити договір у строки, передбачені Законом, варто обирати в електронній системі той вид переговорної процедури, який підходить для певного предмета закупівлі. 

Дата публікації: 05.02.2021