Вимога замовника щодо надання учасником особистої медичної книжки та позиція Держаудитслужби

Вимога замовника щодо надання учасником особистої медичної книжки та позиція Держаудитслужби

Пропонуємо розглянути вимогу щодо кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», яку замовник встановлює в тендерній документації, документальне підтвердження цієї інформації та позицію Держаудитслужби з цього приводу під час проведення моніторингу закупівлі. 

Частиною 1 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) передбачено, що замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Отже, відповідно до частини 2 статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема такий кваліфікаційний критерій, як «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». 

На підтвердження цього кваліфікаційного критерію замовники встановлюють різноманітні вимоги та спосіб їх підтвердження. Більш детально розглянемо на прикладі таких закупівель:

Моніторинг UA-M-2022-09-26-000062, закупівля UA-2021-12-29-011486-c

Вимога замовника:

У Додатку 1 до тендерної документації замовником на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» вимагається, зокрема: «Довідка в довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи (по спеціальностях) та будуть залучені до виконання договору, що є предметом закупівлі. Довідка повинна обов’язково містити інформацію про наявність працівників, їх чисельність, досвід роботи та кваліфікацію працівників, дату народження, необхідних для здійснення поставки предмета закупівлі, інформацію про трудові відносини з учасником. Для підтвердження надаються: копії особових медичних книжок осіб, встановленого зразка, яких учасник буде залучати до виконання договору».

Учасником надано:

Учасником ХХХ, якого визначено переможцем процедури закупівлі, на виконання даної вимоги у складі пропозиції надано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (файл «довідка працівники»), у якій зазначено інформацію про наявність двох працівників ХХХ та ХХХ, разом з цим надано скановану копію особистої медичної книжки на працівника ХХХ та скановану копію особистої медичної книжки на працівника ХХХ, які не містять фотографій працівників.

Позиція моніторингу:

«…Окрім цього, завантажено скан-копію медичної книжки ХХХ та скан-копію медичної книжки ХХХ. При цьому скан-копію медичних книжок без фотографій, що не відповідає формі первинної облікової документації №1-ОМК, затвердженої наказом МОЗ України від 21.02.2013 №150. Однак Замовником на порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону тендерну пропозицію учасника ХХХ не відхилено як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону». 

Аналогічне рішення можна побачити в закупівлі UA-2021-12-21-010011-b

Моніторинг UA-M-2022-03-29-000002, закупівля UA-2022-02-11-000865-b

Вимога замовника:

У Додатку 1 до тендерної документації замовником на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» вимагається, зокрема: «Учасник у складі тендерної пропозиції надає оригінали або належним чином завірені медичні книжки водіїв, експедиторів та/або менеджерів із продажу, які будуть безпосередньо залучені до поставки товару, чинні на дату подання. Учасником надаються медичні книжки на кожного водія, в тому числі на тих, хто залучається відповідно до договорів по наданню послуг із перевезення вантажу».

Учасником надано:

Учасником ХХХ,  якого визначено переможцем процедури закупівлі, надано в складі тендерної пропозиції довідку, яка містить інформацію про наявність в учасника процедури закупівлі двох водіїв-експедиторів, що будуть здійснювати поставку продукції, а саме: ХХХ та ХХХ, а так само надано скановану копію особистих медичних книжок на цих двох водіїв. У сканованій копії особистої медичної книжки на водія ХХХ зазначена інформація, зокрема: дата наступного медичного огляду 15 лютого 2022. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій, який зазначено в оголошені про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель https://prozorro.gov.ua: 28 лютого 2022 08:00. Учасником ХХХ подано тендерну пропозицію 27 лютого 2022.

Позиція моніторингу:

«Однак за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що учасником ХХХ надано у складі тендерної пропозиції медичну книжку на водія ХХХ, яка не є чинною на дату подання (файл „Медичні книги водіїв (2) (1).pdf“: згідно з пунктом 3 особистої медичної книжки дата наступного медичного огляду 15 лютого 2022 року, в той час як дата подання тендерної пропозиції – 27.02.2022), чим не дотримано вимог підпункту 2.3 пункту 2 розділу І Додатка 1 до тендерної документації. Враховуючи викладене, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ХХХ в зв’язку з тим, що учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону…».

Моніторинг UA-M-2021-04-29-000008, закупівля UA-2021-02-15-005393-c

Вимога замовника:

У пункті 5 розділу ІІІ тендерної документації замовником на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» вимагається, зокрема: «копії  особових медичних книжок працівників, які будуть залучені до постачання предмета закупівлі (дійсну на дату подання пропозиції) в заклади освіти (відповідно до наказу МОЗ України від 21.02.2013 № 150 — перша та остання сторінки із відміткою про допуск до роботи)».

Учасником надано:

Учасником ХХХ, якого визначено переможцем процедури закупівлі, надано в складі тендерної пропозиції копію особової медичної книжки на працівника ХХХ, в пункті 2 якої відсутня інформація про назву професії та характер виконуваних робіт.

Позиція моніторингу:

«…від учасників у складі тендерної пропозиції імперативно вимагалось надання копії особових медичних книжок працівників, які будуть залучені до постачання предмета закупівлі в заклади освіти, відповідно до Наказу МОЗ України від 21.02.2013 року № 150. Слід зазначити, що відповідно до Інструкції щодо заповнення форми первинної облікової документації № 1-ОМК „Особиста медична книжка“, затвердженої наказом МОЗ України від 21.02.2013 року № 150, визначено порядок заповнення форми первинної облікової документації „Особиста медична книжка“ № 1-ОМК. Проте моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції  ХХХ надано копію особової медичної книжки ХХХ, в пункті 2 якої відсутня інформація про назву професії та характер виконуваних робіт, що не відповідає підпункту 4.2 пункту 2 Інструкції щодо заповнення форми первинної облікової документації № 1-ОМК „Особиста медична книжка“, затвердженої наказом МОЗ України від 21.02.2013 року № 150, а відтак не дотримано вимоги підпункту 5.1 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації.

Отже, за результатом проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог, зокрема пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця ХХХ як таку, що не відповідала кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону».

Таким чином, встановлюючи вимогу щодо надання учасником особистої медичної книжки, необхідно бути обережним і прописувати вимогу виважено і продумано, враховуючи позицію Держаудитслужби, щоб не наштовхнутись на подібні висновки Держаудитслужби, але вже на рахунок своєї закупівлі.

Якщо виникли додаткові питання або потрібна правова допомога в тому чи іншому питанні щодо законодавства у сфері публічних закупівель, скористайтесь послугами Агентства за посиланням https://goszakupka.com.ua/.

Вікторія НЕХТА, 

юрист ТОВ «Тендерне агентство Радник»