Визначення договору про закупівлю за Особливостями

Визначення договору про закупівлю за Особливостями

До уваги! Жирним шрифтом виділено текст із прихованим посиланням.

Згідно з пунктом 6 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.

В період правового режиму воєнного стану, враховуючи припис пункту 3⁷ «Прикінцевих та перехідних положень» Закону 922, у відповідності до абзацу 1 пункту 3 Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону 922, проводять закупівлі відповідно до Закону 922 з урахуванням Особливостей.

Виходячи з пункту 2 Особливостей при здійсненні закупівель ми керуємось термінами, які визначені статтею 1 Закону 922, окрім терміну щодо аномально низької ціни. Тим самим і термін договору про закупівлю за Особливостями ми визначаємо за пунктом 6 частини 1 статті 1 Закону 922.

За абзацом 1 пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону 922, крім частин 3-5, 7-9 статті 41 Закону 922, та Особливостей.

Відповідно замість норм частин 3-5, 7-9 статті 41 Закону 922 умовно кажучи ми керуємось положеннями абзацу 2 пункту 17, пунктів 18-20, а також пункту 4 Особливостей.

Таким чином забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення відкритих торгів/використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених Особливостями

 Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, крім випадків:

визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті;

перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі;

перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.

Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) Особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків визначених підпунктами 1-8 пункту 19 Особливостей.

Незмінною залишилась підстава для внесення змін до договору про закупівлю, визначена частиною 6 статті 41 Закону 922, на яку нас відсилає підпункт 8 пункту 19 Особливостей.

У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених пунктом 19 Особливостей, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону 922 з урахуванням Особливостей. Таке повідомлення повинно містити інформацію, що вимагається за пунктом 20 Особливостей.

У разі виконання сторонами договору про закупівлю, укладеного відповідно до пункту 10 Особливостей, або закінчення строку дії такого договору про закупівлю за умови його виконання сторонами, або його розірвання замовник обов’язково оприлюднює звіт про виконання договору про закупівлю у строки, визначені пунктом 12 частини 1 статті 10 Закону 922. Вміст звіту визначається за статтею 42 Закону 922. Не повинна відображатися у звіті лише інформація щодо країни походження товару щодо кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі - у разі закупівлі товару, як це передбачено абзацом 2 пункту 4 Особливостей.

Особливостями також встановлено підстави для визначення договору нікчемним згідно пункту 21 Особливостей, які лише доповнені нормативним змістом підстави нікчемності за статтею 43 Закону 922.

Якщо виникли труднощі та необхідна допомога при внесенні змін до договору про закупівлю чи при звітуванню про його виконання, замовник завжди може звернутись до юристів Товариства з обмеженою відповідальністю «Тендерне агентство Радник» замовивши послугу «Супровід змін та виконання договору» по вартості від 750,00 грн. 

ЗАМОВИТИ ПОСЛУГУ ↗

Повертаючись до змісту терміну договір про закупівлю за пунктом 6 частини 1 статті 1 Закону 922, ми визначаємо цей договір таким, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі або спрощеної закупівлі.

В період правового режиму воєнного стану за Особливостями використовується лише процедура закупівлі відкриті торги. Натомість ми не використовуємо переговорну процедуру закупівлі та спрощену закупівлю.

Варто зазначити, що за терміном договору про закупівлю відповідно до пункту 6 частини 1 статті 1 Закону 922 не встановлюється, що це також може бути і договір, укладений за закупівлею без використання електронної системи закупівель, здійсненою у відповідності до пункту 13 Особливостей, чи використовуючи електронний каталог керуючись пунктом 10 Особливостей. Проте норма абзацу 1 пункту 17 Особливостей умовно нам вимальовує нове визначення договору про закупівлю, а саме що це умовно кажучи господарський договір, що укладається між замовником і контрагентом за результатами проведення відкритих торгів, чи без використання електронної системи за пунктом 13 Особливостей або ж шляхом використання електронного каталогу за запитом ціни пропозиції, та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.

Академії Радник запрошує замовників на дводенне підвищення кваліфікації, взяти участь у якому можна офлайн. На навчанні буде розбір положень щодо закупівель за Законом 922 з урахуванням Особливостей.

«Дводенне підвищення кваліфікації для замовників» м. Київ 2023 рік Академія Радник

«Дводенне підвищення кваліфікації для замовників» м. Київ 2023 рік Академія Радник

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ НА НАВЧАННЯ ↗

Олег Підгірський, 

юрист ТОВ «Тендерне агентство Радник»