Зміни до Закону про публічні закупівлі, що стосуються закупівлі оригінальних (інноваційних) лікарських засобів

Зміни до Закону про публічні закупівлі, що стосуються закупівлі оригінальних (інноваційних) лікарських засобів

Сьогодні набрали чинності зміни до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII↗ (далі — Закон № 922↗) згідно із Законом про внесення змін від 21.03.2024 № 3622-IX↗ (далі — Закон № 3622-IX↗).

Відповідно до Закону № 3622-IX↗ частину 5 статті 3 Закону № 922↗ доповнено новим  пунктом 24↗. Тим самим дія Закону № 922↗ не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є оригінальні (інноваційні) лікарські засоби, що підлягають закупівлі за договорами керованого доступу, які укладаються відповідно до закону центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, або за його дорученням особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, з власником реєстраційного посвідчення на оригінальний (інноваційний) лікарський засіб або уповноваженим ним представником (далі — заявник).

За результатами такої закупівлі протягом трьох робочих днів з моменту укладення договору керованого доступу в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про цей договір, укладений без використання електронної системи закупівель. У цьому звіті зазначається інформація про:

• заявника;

• міжнародну непатентовану назву лікарського засобу (за наявності);

• торговельну назву лікарського засобу;

• форму випуску та дозування лікарського засобу;

• строк дії договору керованого доступу.

Визначення договору керованого доступу, форма, вимоги до його змісту, а також порядок проведення переговорів щодо цього договору визначаються статтею 79¹ Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я» від 19.11.1992 № 2801-XII↗ та постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2021 № 61↗ (далі — Постанова № 61↗).

Пунктом 2 порядку укладення, виконання, зміни та припинення договорів керованого доступу, затвердженого Постановою № 61↗, договір керованого доступу — договір, що передбачає умови постачання оригінального (інноваційного) лікарського засобу, в тому числі оригінального біологічного лікарського засобу чи медичного імунобіологічного препарату (далі — лікарський засіб), за кошти державного бюджету з метою забезпечення доступності такого лікарського засобу для пацієнтів. Тобто укладення таких договорів дозволить державі закуповувати дороговартісні оригінальні інноваційні лікарські засоби на більш вигідних умовах та забезпечувати ними пацієнтів з рідкісними хворобами.

Також Законом № 3622-IX↗ із Закону № 922↗ виключено припис пункту 3⁴ розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення»↗, за положеннями якого установлювалось, що до 31.12.2023 дія Закону № 922↗ не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є оригінальні (інноваційні) лікарські засоби, що підлягають закупівлі за договорами керованого доступу, які укладаються відповідно до закону центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, або за його дорученням особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, з власником реєстраційного посвідчення на оригінальний (інноваційний) лікарський засіб або уповноваженим ним представником.

Якщо наявні запитання щодо розуміння тої чи іншої норми закупівельного або пов’язаного з ним законодавства, юристи ТОВ «Тендерне агентство Радник»↗ радо нададуть послугу з усної/письмової консультації↗ вартістю від 190,00 грн.

Також щоб покращити знання законодавства у сфері публічних закупівель, рекомендую взяти участь у дводенному підвищенні кваліфікації для замовників↗ від Академії Радник↗.

Олег Підгірський, 

юрист ТОВ «Тендерне агентство Радник»