Зміни до Закону про публічні закупівлі, що стосуються закупівлі оригінальних (інноваційних) лікарських засобів
Сьогодні набрали чинності зміни до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII↗ (далі — Закон № 922↗) згідно із Законом про внесення змін від 21.03.2024 № 3622-IX↗ (далі — Закон № 3622-IX↗).
Відповідно до Закону № 3622-IX↗ частину 5 статті 3 Закону № 922↗ доповнено новим пунктом 24↗. Тим самим дія Закону № 922↗ не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є оригінальні (інноваційні) лікарські засоби, що підлягають закупівлі за договорами керованого доступу, які укладаються відповідно до закону центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, або за його дорученням особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, з власником реєстраційного посвідчення на оригінальний (інноваційний) лікарський засіб або уповноваженим ним представником (далі — заявник).
За результатами такої закупівлі протягом трьох робочих днів з моменту укладення договору керованого доступу в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про цей договір, укладений без використання електронної системи закупівель. У цьому звіті зазначається інформація про:
• заявника;
• міжнародну непатентовану назву лікарського засобу (за наявності);
• торговельну назву лікарського засобу;
• форму випуску та дозування лікарського засобу;
• строк дії договору керованого доступу.
Визначення договору керованого доступу, форма, вимоги до його змісту, а також порядок проведення переговорів щодо цього договору визначаються статтею 79¹ Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я» від 19.11.1992 № 2801-XII↗ та постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2021 № 61↗ (далі — Постанова № 61↗).
Пунктом 2 порядку укладення, виконання, зміни та припинення договорів керованого доступу, затвердженого Постановою № 61↗, договір керованого доступу — договір, що передбачає умови постачання оригінального (інноваційного) лікарського засобу, в тому числі оригінального біологічного лікарського засобу чи медичного імунобіологічного препарату (далі — лікарський засіб), за кошти державного бюджету з метою забезпечення доступності такого лікарського засобу для пацієнтів. Тобто укладення таких договорів дозволить державі закуповувати дороговартісні оригінальні інноваційні лікарські засоби на більш вигідних умовах та забезпечувати ними пацієнтів з рідкісними хворобами.
Також Законом № 3622-IX↗ із Закону № 922↗ виключено припис пункту 3⁴ розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення»↗, за положеннями якого установлювалось, що до 31.12.2023 дія Закону № 922↗ не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є оригінальні (інноваційні) лікарські засоби, що підлягають закупівлі за договорами керованого доступу, які укладаються відповідно до закону центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, або за його дорученням особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, з власником реєстраційного посвідчення на оригінальний (інноваційний) лікарський засіб або уповноваженим ним представником.
Якщо наявні запитання щодо розуміння тої чи іншої норми закупівельного або пов’язаного з ним законодавства, юристи ТОВ «Тендерне агентство Радник»↗ радо нададуть послугу з усної/письмової консультації↗ вартістю від 190,00 грн.
Також щоб покращити знання законодавства у сфері публічних закупівель, рекомендую взяти участь у дводенному підвищенні кваліфікації для замовників↗ від Академії Радник↗.
Олег Підгірський,
юрист ТОВ «Тендерне агентство Радник»