Значення дати довідок довільної форми у тендерній пропозиції учасника

Значення дати довідок довільної форми у тендерній пропозиції учасника

Тендерна документація — це основний документ проведення відкритих торгів, який не повинен суперечити Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922).

Статтею 22 Закону № 922 визначено, що повинна містити тендерна документація. Зокрема, відповідно до частини 3 статті 22 Закону № 922 тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Так само пунктом 19 статті 22 Закону № 922 передбачено встановлення в тендерній документації опису та прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме технічні помилки та описки. Водночас наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» визначено перелік формальних помилок.

Розглянемо практику оскарження щодо дати довідок довільної форми, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції.

Рішення Колегії від № 260-р/пк-пз від 06.01.2022, закупівля № UA-2021-11-24-002559-a.

Обставина розгляду скарги:

У тендерній документації встановлено вимогу, що документи тендерної пропозиції, що складені безпосередньо учасником (довідки, листи в довільній формі, листи-роз’яснення, гарантійні листи), повинні бути належним чином засвідчені та містити дату їх складання, яка повинна бути не раніше дати оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про дану закупівлю.

Крім цього, тендерною документацією передбачено допущення учасниками формальних (несуттєвих) помилок у тендерній пропозиції, що не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції. Перелік формальних помилок визначений у Додатку 5 до цієї документації.

Учасником у складі тендерної пропозиції надано документи, що складені безпосередньо учасником (довідки, листи в довільній формі, листи-роз’яснення, гарантійні листи), які не містять дати їх складання.

Вважаючи ці документи такими, що не відповідають умовам тендерної документації, замовник відхилив тендерну пропозицію учасника з підстави абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922.

Позиція скаржника: 

Не погоджуючись із рішенням замовника про відхилення своєї тендерної пропозиції, скаржник просив Колегію зобов’язати замовника скасувати рішення про його відхилення. 

Скаржник не заперечує про надання згаданих документів тендерної пропозиції наведеним чином, проте зазначає, що вважає зазначену помилку несуттєвою, формальною, оскільки незазначення дати жодним чином не вплинуло на зміст пропозиції. 

Позиція Колегії:

Колегією встановлено, що Додаток 5 до документації містить Перелік формальних помилок, зокрема, відповідно до пункту 2, помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа / унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та / або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та / або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. 

Відповідно до інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, кінцевий строк подання тендерних пропозицій 10.12.2021 о 12:00. Відповідно до інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, скаржник подав тендерну пропозицію 10.12.2021 о 09:38.

Замовник не довів та документально не підтвердив, яким чином оформлення тендерної пропозиції в наведений вище спосіб впливає на зміст тендерної пропозиції. Враховуючи наведене, а також визначення формальних помилок, наведене у Законі та у документації, тендерна пропозиція скаржника була неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав.

Рішення Колегії від № 8730-р/пк-пз від 05.05.2020, закупівля № UA-2020-03-12-004011-b.

Обставина розгляду скарги:

У тендерній документації передбачено надання довідки, що подається у формі сканованого документа, складеної самостійно учасником (підписана, датована), яка містить відомості про учасника.

Учасником у складі тендерної пропозиції надано довідку, яка містить відомості про учасника, яка, у свою чергу, не містять дати складання.

Вважаючи ці документи такими, що не відповідають умовам тендерної документації, замовник відхилив тендерну пропозицію учасника.

Позиція скаржника: 

Не погоджуючись із рішенням замовника про відхилення своєї тендерної пропозиції, скаржник просив Колегію зобов’язати замовника скасувати рішення про його відхилення. 

Скаржник вважає зазначену помилку несуттєвою, формальною. 

Позиція Колегії:

Колегією встановлено, що відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме технічні помилки та описки. 

Замовник не довів та документально не підтвердив, яким чином оформлення тендерної пропозиції у наведений спосіб впливає на зміст тендерної пропозиції.

Рішення Колегії від №3281-р/пк-пз від 16.02.2022, закупівля № UA-2022-01-06-004034-c.

Обставина розгляду скарги:

У тендерній документації встановлено, що всі документи, які складає безпосередньо учасник (листи, довідки тощо), мають бути складені із вказанням замовника, предмета закупівлі, на фірмовому бланку учасника (у разі наявності), засвідченні підписами посадових осіб (представника) учасника та печатками (у разі наявності). Дати складання — не раніше дати оголошення закупівлі.

Учасником у складі тендерної пропозиції надано всі довідки, які вимагались тендерною документацією та які складено безпосередньо учасником із вказанням, зокрема, дати складання — не раніше дати оголошення закупівлі. Водночас учасником у складі тендерної пропозиції додатково, на власний розсуд, для більш повної інформації, надано додаткові документи, які не вимагались замовником у тендерній документації, з датою складання — раніше дати оголошення закупівлі.

Вважаючи ці документи такими, що не відповідають умовам тендерної документації, замовник відхилив тендерну пропозицію учасника з підстави абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922.

Позиція скаржника: 

Не погоджуючись із рішенням замовника про відхилення своєї тендерної пропозиції, скаржник просив Колегію зобов’язати замовника скасувати рішення про його відхилення. Замовник не має права відхиляти учасника за ті документи, які не вимагались тендерною документацією.

Позиція Колегії:

Колегією встановлено, що документи, надані учасником у складі тендерної пропозиції з датою складання раніше дати оголошення закупівлі, не передбачені вимогами тендерної документації. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція скаржника була неправомірно відхилена замовником з наведеної підстави.

Отже, відхиляючи учасника за незазначення або неправильне зазначення дати довідок довільної форми, необхідно враховувати практику оскаржень.

Якщо виникли додаткові питання або потрібна правова допомога в тому чи іншому питанні використання законодавства у сфері публічних закупівель, скористайтесь послугами Агентства за посиланням https://goszakupka.com.ua/.

Нехта Вікторія, 

юрист ТОВ «Тендерне агентство Радник»