Чи потрібне рішення уповноваженої особи щодо продовження строку на укладання договору про закупівлю

Чи потрібне рішення уповноваженої особи щодо продовження строку на укладання договору про закупівлю

Відповідно до пункту 49 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178↗ (далі — Особливості), замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. 

З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.

Отже, договір про закупівлю має бути укладений не раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, але не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю. І якщо є обґрунтована необхідність, то строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.

Водночас законодавством не встановлено переліку підстав, коли саме замовник може продовжити строк для укладання договору про закупівлю. Підтвердженням цього є відповідь Мінекономіки на запит 2008/2020↗. Норми щодо терміну продовження  строку для укладення договору про закупівлю аналогічні як в Особливостях, так і в Законі України «Про публічні закупівлі»↗ (далі — Закон). У цій відповіді Мінекономіки зазначає, що Законом↗ не визначено конкретного переліку випадків щодо продовження строку для укладення договору про закупівлю, замовник самостійно визначає такі випадки та обґрунтовує їх на власний розсуд. 

Як приклад, це може бути відсутність уповноваженої особи на підписання договору про закупівлю у випадку відпустки або лікарняного тощо.

Яким же документом оформити обґрунтування необхідності щодо продовження строку для укладання договору про закупівлю? Відповідно до частини 10 статті 11 Закону↗ рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою. Тобто рішення про продовження строку для укладення договору про закупівлю необхідно оформити у вигляді протоколу.

Як приклад ви можете використати протокол про продовження строку на укладання договору↗.

doc

doc

Обов’язку публікувати відповідне рішення ні Особливостями↗, ні Законом↗ не передбачено. Тому замовник робить це на власний розсуд. 

Проте, враховуючи практику моніторингу, зокрема ідентифікатор № UA-M-2023-01-02-000002↗, щоб пересвідчитись, що договір про закупівлю було укладено правомірно, що не порушено норми Особливостей↗ в частині укладення договору про закупівлю, перевіряючі запитують наявність такого обґрунтування. Тому такий документ має обов’язково бути в наявності в уповноваженої особи. 

Якщо у вас виникають складнощі з проведенням процедур закупівель, скористайтесь послугою Агентства «Супровід відкритих / міжнародних торгів»↗.

img-1

img-1

Щоб бути в курсі останніх змін закупівельного законодавства, пропонуємо вам навчання з публічних закупівель: «Дводенне підвищення кваліфікації для замовників↗», яке відбудеться 26-27.10.2023. Доєднуйтесь!

img-2

img-2

Вікторія НЕХТА,

юрист ТОВ «Тендерне агентство Радник»