Ціна тендерної пропозиції в електронному полі менша, ніж договірна ціна: чи це підстава для відхилення тендерної пропозиції учасника?
Досить цікавим є питання, чи слід відхиляти тендерну пропозицію учасника, якщо ціна, яку він вніс в електронне поле при поданні тендерної пропозиції, відмінна від договірної ціни, яка подана у складі тендерної пропозиції.
Розібратися в цьому питанні допоможе практика Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Комісія) під час оскарження закупівель.
Рішення Комісії № 12507-р/пк-пз від 10.08.2023, оголошення UA-2023-06-20-016519-a↗
Вимога тендерної документації: пунктом 1 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність / відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатку 3 до тендерної документації. Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам повинна бути підтверджена такими документами:
- договірною ціною;
- локальним кошторисом (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- відомістю ресурсів;
- дефектним актом;
- розрахунком загальновиробничих витрат до локального кошторису;
- розрахунком прибутку;
- розрахунком адміністративних витрат;
- гарантійним листом щодо якості запропонованих матеріалів та засобів, які будуть використовуватися при здійсненні ремонту предмета закупівлі;
- проєктом календарного графіка виконання робіт;
- сканкопією оригіналу ліцензії на провадження відповідної діяльності, якщо отримання ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
Ціну пропозиції слід визначати відповідно до вимог дефектного акта, термінів закінчення робіт, технології виконання робіт, використання конкретних матеріалів і конструкцій, якості будівельно-монтажних робіт, а також з дотриманням діючих норм і правил виконання будівельно-монтажних робіт, технічною експлуатацією будівельної техніки і безпечних умов праці. До розрахунку ціни пропозиції не включаються будь-які витрати, понесені учасником у процесі здійснення процедури закупівлі та укладення договору про закупівлю. При розрахунках ціни (пропозиції) на виконання капітального ремонту вартість матеріальних ресурсів не повинна перевищувати середньоринкові ціни по регіону, з урахуванням їх якісних характеристик, строків та об’ємів постачання.
Учасником при поданні тендерної пропозиції в електронному полі зазначено ціну 1 175 000 грн з ПДВ, а договірна ціна, яка подана учасником у складі тендерної пропозиції, становить 1 175 004,00 грн з ПДВ. Тобто на чотири гривні більша.
Позиція замовника: замовник відхилив тендерну пропозицію учасника. “Відповідно до переліку отриманих тендерних пропозицій пропозиція учасника ТОВ “ХХХ" становить 1 175 000 грн з ПДВ. Тобто ціна тендерної пропозиції учасника за даними електронної системи закупівель не співпадає з ціною тендерної пропозиції учасника, наданою в складі тендерної пропозиції. Також в документі "Договірна ціна" в полі "Всього договірна ціна" вказано 1 175 004,00 грн, що на 4 (чотири) гривні більше суми, зазначеної в електронної системі закупівель. Усі інші розрахунки, надані в складі пропозиції учасника, у файлі "Кошторис", а саме локальний кошторис, відомість ресурсів, розрахунок прибутку, розрахунок адміністративних витрат, розрахунок загальновиробничих витрат, розраховані відповідно до договірної ціни, яка становить 1 175 004,00 грн, що, у свою чергу, не відповідає ціні 1 175 000 грн, яка зазначена в електронної системі закупівель".
Позиція Комісії: “У складі пропозиції скаржника містяться, зокрема: договірна ціна на будівництво "Капітальний ремонт будівлі заміна вікон (заходи з енергозбереження) Комунального закладу "ХХХ", за адресою: ХХХ" згідно з кодом ДК 021:2015: 45420000-7 "Столярні та теслярні роботи", що здійснюється у 2023 роцi, всього договiрна цiна: вартість, тис. грн: 1 175,00400.
Згідно з інформацією, розміщеною на вебпорталі Уповноваженого органу, первинна пропозиція та остаточна пропозиція скаржника складала 1 175 000,00 UAH з ПДВ, що не відповідає інформації, зазначеній у договірній ціні, а саме: "всього договiрна цiна вартість, тис. грн: 1 175,00400". Враховуючи наведене, пропозиція скаржника була правомірно відхилена замовником з наведеної вище підстави, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині.”
Якщо у вас виникають складнощі з проведенням процедур закупівель, скористайтесь послугою Агентства «Супровід відкритих / міжнародних торгів».↗
Щоб бути в курсі останніх змін закупівельного законодавства, пропонуємо вам навчання з публічних закупівель «Підвищення кваліфікації для замовників»↗, яке відбудеться 02–04.10.2024. Доєднуйтесь!
Вікторія НЕХТА,
юрист ТОВ «Тендерне агентство Радник»