Моніторинг закупівлі, здійсненої шляхом використання електронного каталогу

Моніторинг закупівлі, здійсненої шляхом використання електронного каталогу

Згідно з пунктом 14 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII↗ (далі – Закон↗) моніторинг процедури закупівлі — аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Процес здійснення органом фінансового контролю моніторингу закупівлі визначено статтею 8 Закону↗.

Відповідно до пункту 23 Особливостей↗ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості↗), Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону↗.

Ця норма встановлена з новою редакцією Особливостей↗ від 19.05.2023 за постановою Кабміну від 12.05.2023 № 471↗.

Виходячи з положень пунктів 11↗ і 13 Особливостей↗, за результатом здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель відповідно до пункту 3⁸ Прикінцевих та перехідних положень Закону↗ замовник повинен оприлюднити звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи.

У публікації «Нова редакція Особливостей через призму проведення моніторингу закупівель↗» порталу RADNUK.COM.UA↗ представник підрозділу ДАСУ роз’яснив нюанси проведення моніторингу звітів, оприлюднених як у рамках пункту 13 Особливостей↗, так і в рамках пункту 11 Особливостей↗. Для прикладу, нещодавно Держаудитслужба розпочала моніторинг оприлюдненого звіту UA-2023-05-04-008471-a↗ з ціною договору 65 гривень.

Також у публікації «Чи вправі Держаудитслужба моніторити закупівлі без використання ЕСЗ, здійснені до 19.05.2023?↗» за кваліфікованою позицією автора ми визначили можливий ризик моніторингу звітів, оприлюднених до набрання чинності поточною редакцією пункту 23 Особливостей↗.

Замовник може скористатись послугою «Супровід під час перевірок↗» ТОВ «Тендерне агентство Радник»↗ вартістю від 3 540,00 грн, якщо розпочато моніторинг навіть такої закупівлі. 

img1

img1

Варто наголосити, що звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднюється не лише за результатом здійснення закупівлі без використання електронної системи за пунктами 11↗ і 13 Особливостей↗.

Відповідно до пункту 68 Порядку формування та використання електронного каталогу↗, затвердженого постановою КМУ від 14.09.2020 № 822, за результатами проведеного відбору постачальника через електронний каталог замовник оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до статті 10 Закону↗.

Нагадаю, що за нормами цього Порядку↗ використання електронного каталогу здійснюється шляхом відбору в порядку оприлюднення замовлення або запиту ціни пропозицій. Умовно кажучи, замовлення формується щодо закупівлі з використанням електронного каталогу за пунктом 11 Особливостей↗, а запит ціни пропозицій щодо закупівель товарів — за пунктами 10↗ і 12 Особливостей↗.

Тим самим у межах положення пункту 23 Особливостей↗ моніторинг може бути проведений і щодо звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднений щодо закупівлі, здійсненої з використанням електронного каталогу.  Хоча і дивним є формулювання, що звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднюється за результатом здійснення закупівлі з використанням електронної системи.

Слід також не забувати, що за нормами статті 10 Закону↗, а саме за пунктом 13 частини 1 цієї статті↗, замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом↗, інформацію про закупівлю, а саме звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель — протягом трьох робочих днів з дня укладення договору про закупівлю. Тобто для оприлюднення такого звіту встановлено коротший строк, ніж визначено пунктом 3⁸ Прикінцевих та перехідних положень Закону↗.

Не проґавте можливості взяти участь в онлайн-марафоні для закупівельника: від початківця до експерта з публічних закупівель↗ від Академії Радник↗, учасник якого може оволодіти навичками, потрібними для фахівця з публічних закупівель.

img2

img2

Олег Підгірський, 

юрист ТОВ «Тендерне агентство Радник»