Які порушення встановлює Держаудитслужба під час розгляду закупівель з локалізацією

Які порушення встановлює Держаудитслужба під час розгляду закупівель з локалізацією

Наразі Державна аудиторська служба України (далі — Держаудитслужба)  досить уважно моніторить закупівлі, які підпадають під дію постанови Кабінету Міністрів України № 861  від 02.08.2022 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва» (зі змінами), якою затверджено Порядок підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів (далі — Порядок). 

Відповідно до пункту 1 Порядку цей Порядок встановлює механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі і визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі»↗ (далі — Закон) та додатковим переліком товарів, що затверджується Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 3 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.

Пунктом 13-1 Порядку встановлено, зокрема, що, якщо предметом закупівлі, внесеним до переліку, є колісні транспортні засоби, замовник визначає в тендерній документації вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката типу обладнання (або сертифіката типу транспортного засобу) чи сертифіката відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження, у якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданого органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтва про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI).

Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції сертифікат типу обладнання (або сертифікат типу транспортного засобу) чи сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, у якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданий органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI).

Спробуємо розібратись, які порушення знаходить Держаудитслужба.

Моніторинг № UA-M-2023-12-06-000124, закупівля № UA-2023-10-20-015635-a 

Умовами тендерної документації передбачено, а саме пунктом 6 розділу 3 тендерної документації вимагається надання учасником сертифіката відповідності транспортних засобів або обладнання чи сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження, у якому зазначено ідентифікаційний номер (VIN) колісного транспортного засобу з його міжнародним ідентифікаційним кодом (WMI) виробника колісного транспортного засобу в Україні та місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні.

Учасником ХХХ у складі тендерної пропозиції надано, зокрема, зразок сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження колісного транспортного засобу на виробника колісного транспортного засобу, виданий 05.09.2023, № UA.011.008067-23.

Позиція Держаудитслужби: «…Однак наданий зразок сертифіката відповідності не містить інформації щодо місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні. Місцезнаходження виробника, відповідно до сертифіката відповідності, Китай.

… Враховуючи викладене, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ХХХ, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Натомість замовник визначив ХХХ переможцем процедури закупівлі та уклав договір про закупівлю».

Отже, замовник повинен бути дуже уважним при розгляді тендерної пропозиції учасника та аналізі наданих учасником документів.

Якщо у вас виникають складнощі з проведенням процедур закупівель, скористайтесь послугою Агентства «Супровід відкритих / міжнародних торгів»

Щоб бути в курсі останніх змін закупівельного законодавства, пропонуємо вам навчання з публічних закупівель: «Підвищення кваліфікації для уповноважених осіб», яке відбудеться 22–23.02.2024. Доєднуйтесь!

Image

Image

Вікторія НЕХТА,

юрист ТОВ «Тендерне агентство Радник»