Для пункту 13 Особливостей Постанова 710 не застосовується

Для пункту 13 Особливостей Постанова 710 не застосовується

Для пункту 13 Особливостей Постанова № 710 не застосовується?

У публікації Агентства «Не переговорна процедура, а прямий договір» ми розібрались, що за Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, переговорна процедура не застосовується. Проте застосовуються як альтернатива переговорній процедурі винятки, що визначені пунктом 13 Особливостей.

Нагадаю, що згідно з частиною 1 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі. Умовно кажучи, пункт 13 Особливостей також використовується як виняток.

У пункті 4¹ постанови Кабміну «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 зазначено: головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:

  1. обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
  2. оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.

Якщо вам потрібна допомога щодо кваліфікованого юридичного супроводу проведення процедури закупівлі відкриті торги, у тому числі щодо підготовки всіх необхідних документів, тендерної документації та проведення самих торгів, скористайтесь послугою Агентства «Супровід відкритих / міжнародних торгів».

Бюджетні закупівельники, які здійснюють свої закупівлі за бюджетні кошти, доволі часто ставлять запитання, чи оприлюднювати відповідну інформацію за абзацом 3 пункту 4¹ Постанови № 710 тоді, коли закупівлю здійснено за пунктом 13 Особливостей.

Редакцією абзацу 3 пункту 4¹ Постанови № 710 прямо визначено, що необхідна інформація оприлюднюється, коли проводиться конкурентна процедура закупівлі або переговорна процедура.

Проте, як ми вже визначили раніше, закупівлі за пунктом 13 Особливостей не є переговорною процедурою закупівлі. Окремо ні Особливостями, ні Постановою № 710 не визначалось необхідності оприлюднення інформації за абзацом 3 пункту 4¹ Постанови № 710, коли закупівля здійснюється при укладенні прямого договору за надпороговими вартісними межами. 

Таким чином, відсутня обов’язкова необхідність оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки), коли закупівля здійснюється за пунктом 13 Особливостей.

Варто наголосити, що за абзацом 2 пункту 4¹ Постанови № 710 обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі повинне бути наявне в замовника на руках незалежно від виду закупівлі. Тому під час здійснення закупівлі не забудьте підготувати таке обгрунтування.

Для удосконалення своїх знань у сфері публічних закупівель чи навіть вивчення нового візьміть участь в онлайн-марафоні для закупівельника: від початківця до експерта з публічних закупівель, що проводитиме Академія Радник у березні цього року.

Картинка з сайту radnyk.academy

Картинка з сайту radnyk.academy

Зареєструватися на онлайн-марафон >

Олег Підгірський, 

юрист ТОВ «Тендерне агентство Радник»